Belec

IgroKAJ – zbirka igrokaza učiteljice Mirjane Bobinec

U sklopu priredbe “Tu v Belcu sme doma” u nedjelju, 21. rujna, u Osnovnoj školi u Belcu predstavljena je zbirka igrokaza “Igrokaj” koju je napisala učiteljica iz OŠ Belec Mirjana Bobinec. Zbirka igrokaza nastajala je dugi niz godina, a radi se o igrokazima koje je učiteljica napisala u sklopu rada s djecom u dramskoj skupini.

Igrokazi su izvedeni u raznim prigodama. Čak tri puta učiteljica je s djecom sudjelovala na državnoj smotri LiDraNo, a neke od tekstova učiteljica je objavila u časopisu za kulturu Hrvatsko zagorje. Osim toga, igrokazi su bili izvedeni prilikom obilježavanja raznih događaja: obilježavanje Dana Grada Zlatara, otvaranje Dana kajkavske riječi, u sklopu priredbi Tu v Belcu sme doma i dr. Tekstovi igrokaza napisani su na kajkavskom narječju, tj. na zavičajnom razgovornom govoru kojeg djeca uče u roditeljskom domu. Za svoj rad na promicanju i njegovanju kajkavske riječi, učiteljica Mirjana je dobila priznanje Kajkaviane (Društvo za prikupljanje, čuvanje i promicanje hrvatske kajkavske baštine).

S desna na lijevo: Željka Horvat Vukelja, Barbara Rocco, Verica Havoić, Mirjana Bobinec (OŠ Belec)

Kroz godine iskustva učiteljica Mirjana je uvidjela da djeca, sudjelujući u radu dramske skupine, bolje i lakše shvaćaju sami sebe, svoje vršnjake, odnose među ljudima, da ne ostaju pasivni promatrači događanja oko sebe, već se emotivno opredjeljuju za onog tko zastupa dobrotu, istinu i toplu ljudsku plemenitost.

Zbirka igrokaza sadrži 10 igrokaza na kajkavskom narječju te 3 dodatna igrokaza: dramsko-scensku igru s elementima neverbalnog kazališta “Sad je dosta” i igrokaz “Čudnovate zgode šegrta Hlapića” koji su pisani na standardnom književnom jeziku te radio igru “Proljeće je, a u meni nemir”. Osim navedenog, knjiga sadrži i “Mali rječnik kajkavskih riječi zlatarskoga kraja” te “Načela po kojima je rječnik ustrojen i kako se njime služiti” koje je napisala ravnateljica škole Verica Havoić. Dodatno, zbirka sadrži i predgovor i recenziju, što nije neuobičajeni dio nekog književnog djela, ali je to svakako vrijedno za spomenuti jer su ih pisali stručnjaci iz tog područja: predgovor je napisala akademska glumica Barbara Rocco, a recenziju književnica prof. Željka Horvat Vukelja. Verica, Barbara i Željka su sudjelovale u promociji knjige te dodatno opisale i argumentirale vrijednost tog književnog djela.

Ako ste mislili da je gotovo s djelovima koji su obuhvaćeni u knjizi – prevarili ste se! Osim spomenutih igrokaza na kajkavskom narječju i standardnom književnom jeziku, te osim rječnika i načela kako se njime služiti, predgovora i recenzije, zbirka sadrži i dva zanimljiva priloga. Prvi prilog su fotografije s nastupa na raznim nastupima, a drugi prilog je dvd sa video snimkom predstave “Sad je dosta” i radioigrom “Proljeće je, a u meni nemir”. Sve zajedno čini jedan moderan multimedijski repozitorij kajkavske književne građe za djecu, ali i za odrasle.

Igrokazi obrađuju stvarne životne situacije u kojima se one prikazuju na iskren i zanimljiv, te ponekad i humorističan način. Iz igrokaza te pogotovo njihovih raspleta mogu se razlučiti jasne pozitivne i zdrave poruke i pouke preko čega učenici iskustveno usvajaju prave životne vrijednosti te ih mogu implementirati u raznim stvarnim situacijama. Knjiga je vrlo prigodna za škole, pogotovo za one koje se nalaze u području gdje se govori kajkavskim narječjem. Uz pomoć knjige, učitelji mogu upotpuniti svoje nastavne i izvannastavne aktivnosti te ispuniti misiju da djeca uče i napreduju. Prema nekim od načela Europske komisije koje se provode preko eTwinninga, naglasak u podučavanju djece je na iskustvenom učenju, tj. da djeca isprobaju ono što uče. Sudjelovanjem u dramskoj skupini te izvođenjem igrokaza iz IgroKAJa iskustveno učenje se postiže na više razina, tj. učenici mogu usvojiti razne ishode učenja:

  • kognitivne vještine: učenje o narječju, učenje o standardnom književnom jeziku, učenje o književnoj formi “igrokaz” i elementima koje obuhvaća (likovi, rekviziti, scena, didaskalije) te praktičnoj izvedbi igrokaza,
  • praktične vještine – znanja za svakodnevne aktivnosti u praksi: prvenstveno proizlaze iz svake od tema igrokaza, npr.: kako se reciklira smeće, kako i kada se vrši sadnja povrtnih biljaka, da se krava ne mora uvijek zvati Milka i slično,
  • generičke vještine – razvoj osobnih kvaliteta: na kreativan način kroz igrokaze učenici usvajaju vještine razdvajanja dobrog od lošeg te izgrađuju stavove temeljene na pravednosti i poštenju, npr. u igrokazu “Sousede” se daje do znanja da svađa nije nešto što bi trebalo prakticirati, baš kao i krađa u igrokazu “Krađa”, a posebno to dolazi do izražaja u igrokazu “Sad je dosta” (uz koji postoji i video zapis izvedbe) gdje se efektno i suvereno upozorava na probleme vezane uz zaštitu djece od svih oblika diskriminacije.

Sve to, i još mnogo toga, moguće je naći u knjizi. Knjiga se može nabaviti u knjižari Tintilin u Zlataru, a razne upite možete se obratiti učiteljici Mirjani na mirjana.bobinec@skole.hr.

napust = 8mm

Komentari na post (zahtijeva login preko Facebooka)

Komentari isključeni za IgroKAJ – zbirka igrokaza učiteljice Mirjane Bobinec